my lovely Iran
زنده باد ایران

سلام دوستان عزیز!تقریبا خیلی وقت بود آپ نکرده بودم آخه امتحانام شروع شده و فرصت ندارم اما واقعا حیفم اومد امشب نیام و قهرمانی شیرین و لذت بخش تیم بسکتبال مهرام روبهتون تبریک نگم.

زنده باد جوانان بلند بالای ایرانی

خیلی دوست داشتم امشب توی ورزشگاه میبودم ولی حیفبه هر حال بازم این برد شیرین رو بهتون تبریک میگم به امید پیروزی های پی در پی برای ایران و ایرانی

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 28 فروردين 1391برچسب:, توسط Mahsa & Amir Ali |

درفش کاویانی (نام‌های دیگر: درفش کاویان، درفش کابیان، درفش کافیان، درفش کاوان، اختر کاویانی، علم فریدون)؛ درفش اسطوره‌ای ایران از عهد قدیم تا پایان امپراتوری ساسانیان که به گفتهٔ مورخین اسلامی هزار هزار (یک میلیون) سکهٔ طلا ارزش داشته‌است. این درفش پس از حمله اعراب به ایران به دست آن‌ها افتاد و از بین رفت.

 


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 10 فروردين 1391برچسب:درفش کاویانی, توسط Mahsa & Amir Ali |

کعبه رتشت نام بنایی است مکعب مستطیل شکل در نقش رستم در استان فارس. این بنا در زمان هخامنشیان و به احتمال در عصر پادشاهی داریوش بزرگ ساخته شده‌است.


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 9 فروردين 1391برچسب:کعبه زرتشتیان, توسط Mahsa & Amir Ali |

اوستا نام کلی مجموعهٔ کهن‌ترین نوشتار و سروده‌های ایرانیان است، که در واقع دانشنامهٔ ایرانیان بوده و در روزگار باستان بیست و یک نسک (کتاب) داشته و در شکل کنونی خود شامل پنج بخش است. بخش‌های اوستا عبارتند از: یَسنه که سخنان زرتشت موسوم به گاهان، در آن گنجانده شده، یشت‌ها (سرودهای نیایشی)، وندیداد، ویسپرد و خرده‌اوستا.


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 9 فروردين 1391برچسب:اوستا, توسط Mahsa & Amir Ali |